BAKEROVNER
Bakerovner er en ledende leverandør av høykvalitets pizza- og bakerovner, for både hjemmebakere og profesjonelle kokker. Sortimentet deres inkluderer alt fra vedfyrte, elektriske, og gassdrevne modeller, i tillegg til et bredt spekter av bakeutstyr og tilbehør.
Vår utfordring var å revolusjonere Bakerovner sin merkevareprofil i markedsføringen deres. Oppgaven inkluderte å skape et nytt og gjenkjennelig utseende med farger, fonter og visuelle elementer som alle reflekteres på nettsiden. Disse endringene måtte være konsistente i alle delene av e-postmarkedsføringen, inkludert pop-ups, nyhetsbrev og flows.
Bytte av e-postmarkedsføringsplattform førte til utfordringer med sammenligning av data fra tidligere perioder. Dette skyldes at ulike plattformer benytter seg av forskjellige metoder for å innhente data og statistikk.
Med begrenset informasjon som utgangspunkt satset vi på omfattende A/B-testing for å tilpasse vår strategi effektivt. Vi utviklet flere helt nye e-postflows, alle med A/B-tester for å identifisere det mest tiltrekkende innholdet. Vi testet mange ulike tilbud, noe som hjalp oss med å finne den perfekte balansen mellom engasjement og lønnsomhet.
I tillegg sendte vi ut nyhetsbrev med variert innhold, som inkluderte kundecaser, tilbud og oppskrifter. Dette ga oss innsikt i hva abonnentene våre reagerte positivt på og hvilke tiltak som fungerte best. Noe som var avgjørende for å forbedre og skape en mer målrettet kommunikasjon.
Vår målrettede og nøye tilpassede strategi viste seg raskt å være en suksess. Allerede i løpet av de første tre månedene, spilte e-postmarkedsføring en betydelig rolle for nettbutikkens inntekter, og utgjorde over 34% av totalomsetningen. Dette resulterte i at vi oppnådde inntekter på over, 1,200,000 NOK i nevnte periode. Til sammenligning hadde nettbutikken generert omtrent 310,000 NOK de to månedene før vi startet vårt samarbeid.
Disse resultatene bekrefter effekten av en godt gjennomtenkt og kontinuerlig tilpasset e-postmarkedsføringsstrategi, og illustrerer viktigheten av å holde seg til en dynamisk og responsiv tilnærming i markedsføringen.
“Oliver fra SendSmartere har vært uvurderlig i å forbedre vår e-postmarkedsføring, med etablering av effektive Klaviyo-flows som automatisk engasjerer kunder basert på deres interaksjoner. Hans bidrag med jevnlige nyhetsbrev har økt kundenes levetidsverdi og styrket kundeengasjementet. Vi setter stor pris på Olivers engasjement og høye leveransestandard, og anbefaler ham gjerne til andre. Til tross for mer utfordrende økonomiske tider for nettbutikker og retail har vi klart å øke omsetningen i vår nettbutikk mye takket være smarte markedskampanjer fra Oliver i SendSmartere.no”
Steinar Bergøy
CEO/Grunnlegger, Bakerovner.no
LES FLERE CASE STUDIES
BAKEROVNER
Bakerovner er en ledende leverandør av høykvalitets pizza- og bakerovner for både hjemmebakere og profesjonelle kokker. Sortimentet deres inkluderer alt fra vedfyrte, elektriske, og gassdrevne modeller, i tillegg til et bredt spekter av bakeutstyr og tilbehør.
Vår utfordring var å revolusjonere Bakerovner sin merkevareprofil i markedsføringen deres. Oppgaven inkluderte å skape et nytt og gjenkjennelig utseende med farger, fonter og visuelle elementer som alle reflekteres på nettsiden. Disse endringene måtte være konsistente i alle delene av e-postmarkedsføringen, inkludert pop-ups, nyhetsbrev og flows.
Bytte av e-postmarkedsføringsplattform førte til utfordringer med sammenligning av data fra tidligere perioder. Dette skyldes at ulike plattformer benytter seg av forskjellige metoder for å innhente data og statistikk.
Med begrenset informasjon som utgangspunkt satset vi på omfattende A/B-testing for å tilpasse vår strategi effektivt. Vi utviklet flere helt nye e-postflows, alle med A/B-tester for å identifisere det mest tiltrekkende innholdet. Vi testet mange ulike tilbud, noe som hjalp oss med å finne den perfekte balansen mellom engasjement og lønnsomhet.
I tillegg sendte vi ut nyhetsbrev med variert innhold, som inkluderte kundecaser, tilbud og oppskrifter, for å øke engasjementet. Dette ga oss innsikt i hva abonnentene våre reagerte positivt på og hvilke tiltak som fungerte best, noe som var avgjørende for å forbedre og skape en mer målrettet kommunikasjon.
Vår målrettede og nøye tilpassede strategi viste seg raskt å være en suksess. Allerede i løpet av de første tre månedene, spilte e-postmarkedsføring en betydelig rolle for nettbutikkens inntekter, og utgjorde over 34% av totalomsetningen. Dette resulterte i at vi oppnådde inntekter på over, 1,200,000 NOK i nevnte periode. Til sammenligning hadde nettbutikken generert omtrent 310,000 NOK de to månedene før vi startet vårt samarbeid.
Disse resultatene bekrefter effekten av en godt gjennomtenkt og kontinuerlig tilpasset e-postmarkedsføringsstrategi, og illustrerer viktigheten av å holde seg til en dynamisk og responsiv tilnærming i markedsføringen.
“Oliver fra SendSmartere har vært uvurderlig i å forbedre vår e-postmarkedsføring, med etablering av effektive Klaviyo-flows som automatisk engasjerer kunder basert på deres interaksjoner. Hans bidrag med jevnlige nyhetsbrev har økt kundenes levetidsverdi og styrket kundeengasjementet. Vi setter stor pris på Olivers engasjement og høye leveransestandard, og anbefaler ham gjerne til andre. Til tross for mer utfordrende økonomiske tider for nettbutikker og retail har vi klart å øke omsetningen i vår nettbutikk mye takket være smarte markedskampanjer fra Oliver i SendSmartere.no”
Steinar Bergøy
CEO/Grunnlegger, Bakerovner.no
LES FLERE CASE STUDIES
BAKEROVNER
Bakerovner spesialiserer seg på et bredt utvalg av pizza- og bakerovner, egnet for både hjemmebruk og profesjonelt bruk. De tilbyr vedfyrte, elektriske og gassdrevne modeller, samt tilbehør for baking og matlaging.
Vår utfordring var å revolusjonere Bakerovner sin merkevareprofil i markedsføringen deres. Oppgaven inkluderte å skape et nytt og gjenkjennelig utseende med ferske farger, fonter og visuelle elementer.
Disse endringene måtte være konsistente i alle markedsføringskanaler, inkludert pop-ups nyhetsbrev og flows.
Bytte av e-postmarkedsføringsplattform gjorde også at det var lite å sammenligne med fra tidligere.
Med et utgangspunkt av begrenset forhåndsinformasjon, satset vi på omfattende A/B-testing for å skreddersy vår strategi.
Vi utviklet mer enn ti helt nye e-postflows, innlemmet med A/B-tester i hver utsendelse for å finne frem til det mest effektive innholdet. Vi eksperimenterte også med ulike tilbud for å finne den rette balansen som engasjerte målgruppen vår best mulig.
Vår målrettede og tilpassede tilnærming viste seg å være en umiddelbar suksess. I løpet av kun de to første månedene, bidro e-postmarkedsføringen betydelig til nettbutikkens inntektsstrøm, og sto for mer enn 30% av totalomsetningen med inntekter på nesten 700,000 NOK.
Dette bekrefter styrken i en gjennomtenkt og kontinuerlig tilpasset e-postmarkedsføringsstrategi.
“Oliver fra SendSmartere har vært uvurderlig i å forbedre vår e-postmarkedsføring, med etablering av effektive Klaviyo-flows som automatisk engasjerer kunder basert på deres interaksjoner.
Hans bidrag med jevnlige nyhetsbrev har økt kundenes levetidsverdi og styrket kundeengasjementet. Vi setter stor pris på Olivers engasjement og høye leveransestandard, og anbefaler ham gjerne til andre.
Til tross for mer utfordrende økonomiske tider for nettbutikker og retail har vi klart å øke omsetningen i vår nettbutikk mye takket være smarte markedskampanjer fra Oliver i SendSmartere.no”
Steinar Bergøy
CEO/Grunnlegger, Bakerovner.no