J&K SHOP
J&K Shop er en ledende norsk nettbutikk innen skjønnhet- og velværeprodukter. De utmerker seg med konkurransedyktige priser, fremragende kundeservice, og rask levering. I tillegg jobber de kontinuerlig med å utvide produktutvalget sitt.
J&K Shop stod ovenfor en betydelig utfordring med å revitalisere sin e-postmarkedsføringsstrategi. Selv om de tidligere hadde benyttet seg av enkelte e-postflows og sporadiske utsendelser av nyhetsbrev, var det uten en klar og målrettet strategi. Dette førte til at de ikke klarte å utnytte hele potensialet e-postmarkedsføring har for å drive engasjement, øke salg og bygge kunderelasjoner.
Vi adresserte dette ved å utvikle et gjennomtenkt og gjenkjennelig e-postoppsett for J&K Shop. I tillegg satt vi oss et mål om å sende ut regelmessige e-poster, av to eller flere e-poster hver uke. Disse e-postene ble nøye segmentert for å sikre relevans og inkluderte A/B-testing for å identifisere de mest effektive formatene og budskapene. Tilpasset innhold basert på mottakernes interaksjoner og preferanser ble prioritert for å maksimere engasjement.
Videre utviklet vi en serie av sømløse e-postflows bestående av opptil 6 e-poster i hver flow. Disse sekvensene var designet for å komplementere og engasjere våre målgrupper med innhold som reflekterte deres interesser og behov.
Implementeringen av vår målrettede tilnærming førte til ekstraordinære resultater for J&K Shop. Over de siste fem månedene opplevde vi en 45X økning i inntekter sammenlignet med de fem månedene før vi innledet vårt samarbeid i august 2022.
Dette innebærer en økning i inntekter fra 22,628 NOK til 1,032,347 NOK. Denne betydelige veksten kan tilskrives de nøye oppsatte e-postflowsene, og den konsekvente frekvensen av nyhetsbrevutsendelser. E-postmarkedsføring har vist seg å være en avgjørende inntektskilde, og står nå for 53% av de totale inntektene til J&K Shop. Denne suksessen underbygger verdien av en gjennomtenkt og engasjerende e-postmarkedsføringsstrategi.
“Oliver og SendSmartere har levert konsekvent og pålitelig e-postmarkedsføring, noe som har resultert i at 50% av våre totale inntekter nå stammer fra denne kanalen. Ved å implementere ulike flows og sende ut to nyhetsbrev ukentlig, har Oliver bevist sin evne til å drive inntektene oppover. Han er god på både innhold og design og jeg vil anbefale han til alle som ønsker å få mest ut av e-postmarkedsføring. Ta gjerne kontakt dersom det er noe dere lurer på.”
Alan Hansen
CEO/Grunnlegger, J&K Shop
LES FLERE CASE STUDIES
J&K SHOP
J&K Shop er en norsk nettbutikk for skjønnhet- og vellværeprodukter. De legger vekt på konkurransedyktige priser, imøtekommende kundeservice og rask levering. I tillegg til å kontinuerlige jobbe med å utvide sitt sortiment.
Utfordringen J&K Shop sto overfor, krevde en grundig gjennomgang og fornyelse av deres eksisterende e-postmarkedsføringsstrategi. Tidligere hadde de implementert grunnleggende e-postfllows og sendt ut nyhetsbrev sporadisk, men uten en tydelig definert strategi eller målsetning.
Dette førte til at potensialet til e-postmarkedsføring, ikke ble fullt ut realisert. Mangelen på en strukturert tilnærming betydde at muligheter for å øke engasjement og salg gjennom e-post gikk tapt.
Vi adresserte dette ved å utvikle et gjennomtenkt og gjenkjennelig e-postoppsett for J&K Shop. I tillegg satt vi oss et mål om å sende ut regelmessige e-poster, av to eller flere e-poster hver uke. Disse e-postene ble nøye segmentert for å sikre relevans og inkluderte A/B-testing for å identifisere de mest effektive formatene og budskapene. Tilpasset innhold basert på mottakernes interaksjoner og preferanser ble prioritert for å maksimere engasjement.
Videre utviklet vi en serie av sømløse e-postflows bestående av opptil 6 e-poster i hver flow. Disse sekvensene var designet for å komplementere og engasjere våre målgrupper med innhold som reflekterte deres interesser og behov.
Implementeringen av vår målrettede tilnærming førte til ekstraordinære resultater for J&K Shop. Over de siste fem månedene opplevde vi en 45X økning i inntekter sammenlignet med de fem månedene før vi innledet vårt samarbeid i august 2022.
Dette innebærer en økning i inntekter fra 22,053 NOK til 1,032,347 NOK. Denne betydelige veksten kan tilskrives de nøye oppsatte e-postflowsene, og den konsekvente frekvensen av nyhetsbrevutsendelser. E-postmarkedsføring har vist seg å være en avgjørende inntektskilde, og står nå for 53% av de totale inntektene til J&K Shop. Denne suksessen underbygger verdien av en gjennomtenkt og engasjerende e-postmarkedsføringsstrategi.
“Oliver og SendSmartere har levert konsekvent og pålitelig e-postmarkedsføring, noe som har resultert i at 50% av våre totale inntekter nå stammer fra denne kanalen. Ved å implementere ulike flows og sende ut to nyhetsbrev ukentlig, har Oliver bevist sin evne til å drive inntektene oppover. Han er god på både innhold og design og jeg vil anbefale han til alle som ønsker å få mest ut av e-postmarkedsføring. Ta gjerne kontakt dersom det er noe dere lurer på.”
Alan Hansen
CEO/Grunnlegger, J&K Shop
LES FLERE CASE STUDIES
J&K SHOP
J&K Shop er en norsk nettbutikk for skjønnhet- og vellværeprodukter. De legger vekt på konkurransedyktige priser, imøtekommende kundeservice og rask levering. I tillegg til å kontinuerlige jobbe med å utvide sitt sortiment.
Utfordringen J&K Shop sto overfor, krevde en grundig gjennomgang og fornyelse av deres eksisterende e-postmarkedsføringsstrategi.
Tidligere hadde de implementert grunnleggende e-postfllows og sendt ut nyhetsbrev sporadisk, men uten en tydelig definert strategi eller målsetning.
Dette førte til at potensialet til e-postmarkedsføring, ikke ble fullt ut realisert. Mangelen på en strukturert tilnærming betydde at muligheter for å øke engasjement og salg gjennom e-post gikk tapt.
Vi adresserte dette ved å utvikle et gjennomtenkt og gjenkjennelig e-postoppsett for J&K Shop. I tillegg satt vi oss et mål om å sende ut regelmessige e-poster, av to eller flere e-poster hver uke.
Disse e-postene ble nøye segmentert for å sikre relevans og inkluderte A/B-testing for å identifisere de mest effektive formatene og budskapene. Tilpasset innhold basert på mottakernes interaksjoner og preferanser ble prioritert for å maksimere engasjement.
Videre utviklet vi en serie av sømløse e-postflows bestående av opptil 6 e-poster i hver flow. Disse sekvensene var designet for å komplementere og engasjere våre målgrupper med innhold som reflekterte deres interesser og behov.
Implementeringen av vår målrettede tilnærming førte til ekstraordinære resultater for J&K Shop. Over de siste fem månedene opplevde vi en 45X økning i inntekter sammenlignet med de fem månedene før vi innledet vårt samarbeid i august 2022.
Dette innebærer en økning i inntekter fra 22,053 NOK til 1,032,347 NOK. Denne betydelige veksten kan tilskrives de nøye oppsatte e-postflowsene, og den konsekvente frekvensen av nyhetsbrevutsendelser.
E-postmarkedsføring har vist seg å være en avgjørende inntektskilde, og står nå for 53% av de totale inntektene til J&K Shop. Denne suksessen underbygger verdien av en gjennomtenkt og engasjerende e-postmarkedsføringsstrategi.
“Oliver og SendSmartere har levert konsekvent og pålitelig e-postmarkedsføring, noe som har resultert i at 50% av våre totale inntekter nå stammer fra denne kanalen.
Ved å implementere ulike flows og sende ut to nyhetsbrev ukentlig, har Oliver bevist sin evne til å drive inntektene oppover. Han er god på både innhold og design og jeg vil anbefale han til alle som ønsker å få mest ut av e-postmarkedsføring. Ta gjerne kontakt dersom det er noe dere lurer på.”
Alan Hansen
CEO/Grunnlegger, J&K Shop